16 Mayıs 2014 Cuma

Vintage Pelikan 140 Fountain Pen 14 ct 585 (KF) nib / O Bir Klasik

Pelikan dolma kalemleri gerek vitrinlerde gerek dolma kalem kullanıcılarında hep gıpta ile seyretmişimdir. 

Mart ayındaki Berlin ziyaretimde meşhur KaDeWe mağazasını gezerken, kırtasiye bölümünde Pelikan M200 green marble kalemi almaya niyetlenmiş, ancak (M)edium uç olmayınca almaktan vazgeçmiştim. Sonradan almadığıma çok pişman oldum ve Ebay'den araştırmalara giriştim; zira Türkiye fiyatlarını incelediğimde yüksek gelmişti. Ebay'de kendimi kaybetmiş bir şekilde aranırken, birden gözüme bu kalem çarptı, açık artırma fiyatının düşüklüğü sebebiyle teklif verdim ve ihale benim üzerimde kaldı. Ödemesini yaptım ve sancılı bir bekleme sürecinden bir ay sonra kalem elime geçti. 

Kalemimizin benden önceki sahibi "E. Schanz" imzasıyla kalemin bir zamanlar kendisine ait olduğunu belirtmek için güzelim reçine gövdeye kazıtttırmış. Ben ilk başlarda pek beğenmesem de eşim bu yazının çok güzel olduğunu ve iyi ki kalemi bu haliyle aldığımı söyledikten sonra benim de hoşuma gitmeye başladı.


İnternette pelikan uçlarıyla ilgili yaptığım araştırmada ucun "balpoint (F)ine" uç olduğunu öğrendim. Ucun maalesef yakın bir fotoğrafını ekleyemedim, makro lens aldığımda mutlaka ekleyeceğim. "KF" kısaltmasındaki "K" ucun esnek olduğunu belirttiğini düşünüyorum. Solak bir dolma kalem tutkunu olarak ilk başlarda esnek ucu kullanırken oldukça zorlandım, kalem harflerin kuyruk kısımlarındaki kavislerde oldukça zorlandı, ancak zamanla alıştım. Hem solak hem de yazım küçük olduğundan esnek uç bana günlük kullanımda uygun gelmese de mürekkebi kağıda çok güzel bırakıyor, yavaş ve dikkatli yazımda güzel bir görüntü elde etmek mümkün. 



Kalem ıslak yazmayı sevenleri tatmin edecek düzeyde mürekkep salgılıyor. Kuruma hızı mürekkebe göre değişse de hızlı kurumaya elverişli bir yazımı yok. 




Kalemin yuvarlatılmış kapak ve arka kısmı, kalemi klasik yapan en önemli unsur bence. Siyah ve yeşilin orantılı kullanımı kalemde güzel bir ahenk sağlıyor. Souveran kalemlerin fiyatı göz önüne alındığında onlara güzel bir alternatif olarak tercih edilebilir. 




Kalemin boyutları kapaklı ... cm, kapaksız ... cm, kapak arkaya takılı vaziyette iken ... cm olup; kapaklı ağırlığı ... gr. kapaksız ağırlığı ise ... gramdır. 

Kalemin yuvarlak boyun kısmı diğer Pelikan kalemlere göre daha kısa olup kapağın vidalandığı kısım parmaklara az da olsa baskı yapmakta. Kalemin boyutları göz önüne alındığında bu durum tolere edilip, konforlu bir yazım sağlıyor.

Kullanılan mürekkep: Diamine "Prussian Blue" 
Kullanılan kağıt: "Rhodia no: 15 80 gr/m2 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder