20 Mayıs 2014 Salı

Pelikan P18/P478 Silver Star: Simple & Noble


Pelikan'ın kartuşlu modelleri, diğer piston dolumlu lüks reçine (resin) gövdeli modellerine göre daha uygun fiyatlı olmalarının yanında kimi modelleri mesela bu yorumlarını okumakta olduğunuz güzellik gibi basit ve asil duruşlara sahip. Ben bu kalemi evde buldum, annem kendisine hediye geldiğini söyledi, opek kullanmamış, tabii olarak el koydum ve kolleksiyonuma kattım.

Kalem model numarası olarak P18 ve P478 olarak iki model numarasıyla satışa çıkmış, bendeki kalem 70'lerin sonunda üretilmiş bir P478 bu kalemin P18'den farkı bu kalemin klipsinde Pelikan logosu yok, klipsin bağlantı yeri P18'lere göre daha üçgenimsi. Tabii bu bilgiye kesin olarak ulaşamıyorum, internet deryasında yaptığım gözlemlere göre bu kanıya vardım. Eğer Pelikan Silver Star kalemler hakkında bilgi sahibiyseniz bu girişin altına yorumlarınızı bekliyorum. Bu kalem ve diğer Pelikan kalemlerle ilgili ayrıntılı bilgiyi bu sitede bulabilirsiniz.

Kalemimiz EF uca sahip -(EF) olduğuna dair herhangi bir ibare yok ancak yazım karakterinden bu sonuca varıyorum- uç kısmı kalemin boyun (neck) kısmı ile bütünleşik gibi, ayrıca damak kısmında alışmış olduğumuz çizgili yapı bulunmamakta. Damak kısmı da boyunla bütünleşik gibi dursa da iki farklı kısım olduğu dikkatli bir gözle bakıldığında anlaşılıyor.

(Netleme sorunu yaşadığımdan daha detaylı fotoğrafları sonradan ekleyeceğim)



Silver Star başta da dediğim gibi kartuş ve converter ile çalışmak üzere dizayn edilmiş, boyun kısmının gövdeyle birleştiği yerde saydam lacivert demonsrator kısım Pelikano'ları andırıyor.  Ancak sanki yazım kalitesi Pelikanolar'dan bir tık daha üstte.

Kalemin tutma kısmı yuvarlak yapıda olduğundan eli yormasa da Fırçalanmış metal gövdesi etli bir yapıda olduğundan kalemi ağırlaştırmış, uzun yazılarda nispeten yorucu olabiliyor.

İncelemede Pelikan 4001 serisinden Türkuaz uzun kartuş kullandım, kalemin yazışına ve gövde rengine bence en çok bu renk yakıştı. Şimdilik başka bir renkle de kullanmayı düşünmüyorum.



Kalem boyut ve yapısı itibariyle kapaksız kullanıma olanak veriyor; zira kapak takılı halde oldukça ağırlaşıyor.

Kalemin boyutları kapak kapalı ... cm, kapaksız ... cm kapak arkaya takılı ... cm olup, kalemin kapaklı ağırlığı ... gr, kapaksız ağırlığı ise ... gramdır.

Gündelik kullanıma uygun oldukça şık bir kalemim olsun diyorsanız, haydi bakalım ailenizin çekmecelerini karıştırmaya başlayın. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder