20 Mayıs 2014 Salı

Parker 15 Special CT: "Bir Öğretmenin Hatırası"

Artık Ayvalık'a yerleşmeye  ve İstanbul'daki evini kapatmaya karar veren emekli bir öğretmenin (kendileri eşimin eniştesi olur) kütüphanesinde buldum nice öğrenciyi sınıfta bırakan, nice öğrencinin tasdiknamesini imzalayan, binaenaleyh (doğru kullandım mı acaba?) nicesinin de diplomasını imzalayan tarihi kalemini ve hiç düşünmeden onu koleksiyonuma kattım.

Parker "15" Special CT 1983yılında üretime geçmiş bir kalem serisi, Genellikle tükenmez kalemle takım halinde satılan ucuz parker dolma kalemlerden olduğunu google aramalarından öğrendim. Kalemin ucu (M)edium uç olduğunu yazım karakterinden çıkarıyorum. Uçta herhangi bir ibareye rastlamadım.





Kalem kartuş ve converter kullanmak üzere tasarlanmış, Parker'ın özel kartuşlarıyla ya da Parker converter ile kullanılabiliyor, ben de kalemin içerisindeki kartuşu üstünkörü temizleyip damak ve uç temizliği yapmadan kullanmaya başladım. Kalem şu ana kadar başarılı bir performans sergiledi.

Ancak kalem uzun süre kullanılmadığından, aşağı dikey çizgilerde bazen takılma yapabiliyor. Detaylı bir temizlik kalemi kendine getirecektir diye düşünüyorum. Kalem ıslak yazıyor, hatta biraz fazla ıslak, fildişi 80 gr. kağıtta arkaya oldukça geçirdi. Kağıtta ayrıca kırçıllanma da yaptı ancak kağıdın kalitesizliğinin de bunda etkisi var.




Kalem kapalı ... cm, kapaksız ... cm, kapak arkaya takılı ... cm olup, kapaklı ağırlığı ... gr. kapaksız ağırlığı ise ... gramdır.

Kalem ince ve uca doğru incelen yuvarlak boynu sayesinde oldukça ergonomik bir yazım sağlıyor. Metal yapısı hissedilir bir ağırlık katmıyor ve eli yormuyor.

Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder